Corona Sör (0,33l)

700 Ft

Üveges sör

Ital leírása

A Corona egy világszerte már mintegy 150 országban forgalmazott mexikói sör. A gyártó adatai szerint ez az ország legnagyobb mennyiségben eladott söre, a legnagyobb mennyiségben importált sör az Amerikai Egyesült Államokban, a világ első számú mexikói söre, az összes sörfogyasztást tekintve pedig 4. a világranglistán. Spanyolországban Coronita néven forgalmazzák, mivel ott egy neves helyi borászat, a Bodegas Torres már 1907 óta birtokolja a Coronas név jogát.

A Corona a következő összetevőket tartalmazza: víz, árpamaláta, rizs és/vagy kukorica, komló, sörélesztő, C-vitamin (antioxidánsként) és propilén-glikol (stabilizátor). Alkoholtartalma 4,5-4,6%, szárazanyagtartalma 11,3%. 100 ml-jében 0,32 g fehérje és 4 g szénhidrát található (zsír 0 g), így energiatartalma 176 kJ (42 kcal).

A Corona születése 1925-re tehető, ekkor kezdte gyártani a Grupo Modelo, Mexikó legnagyobb sörfőző vállalata. 1926-ban felvetődött az ötlet, hogy sötét színű üvegben kellene forgalmazni, de ezt a lehetőséget rögtön elvetették, azóta is színtelen üvegben kapható. 1928-ban jelent meg az első „Corona” neonreklám, méghozzá Mexikóváros belvárosában. 1935-re máris az ország legnagyobb mennyiségben eladott sörévé vált, bár ebben az időben még nem volt annyira elterjedt a sörfogyasztás Mexikóban, jelentős „vetélytársnak” számított például a pulque. 1940-ben jelent meg az első olyan üveg, ahol nem papírcímkét alkalmaztak, hanem közvetlenül az üvegre nyomtatott feliratot. Az 1944-es év érdekessége volt, hogy az ismert művész, Catalaño W, olyan naptárakat és vendéglői tárgyakat készített, melyeken többek között a Corona képe is szerepelt.

Az 1950-es évektől egy népszerű rádiós szappanopera (¡Ahí viene Martín Corona!) támogatásával és koncertturnék segítségével is kezdték reklámozni a terméket, majd 1954-ben iskolát is alapítottak a sörgyári dolgozók gyermekeinek: az Escuela Modelót a Grupo Modelo alapítója és akkor vezérigazgatója, Pablo Diez nyitotta meg ünnepélyesen egy Coronás üveg széttörésével. 1955-től a sport támogatásába is beszálltak: ekkor a Diablos Rojos stadionját a Corona segítségével építették fel. 1964-ben jelent meg a „családi” méretű üveg (ezt a mexikóiak úgy nevezik, hogy caguama), 3 évvel később pedig a sör csapolt változata is megszületett.

1970-től kezdve használják reklámjaikban Mexikó természeti szépségeit. 1976-ban kezdték exportálni a Coronát az USA-ba, tíz évvel később már akkora sikere lett arrafelé, hogy például New Yorkban és Denverben feketepiacokat létesítettek árusítására és spekuláltak az árával. 1989-ben jelent meg a „light” változat, 1997-ben pedig a statisztikák már azt mutatták ki, hogy a Corona vált az USA kedvenc import sörévé. Innentől kezdve különféle reklámkampányok indítása jelent eseményeket a sör történetében.

2017 szeptemberében Mexikó tiszteletére a sör neve ideiglenesen México Extrára változott, az új néven 30 millió dobozt hoztak forgalomba.

Forrás: wikipédia

Ezeket se felejtsd el ital rendelésedhez adni!

 

SAJNÁLJUK...

Műszaki okok miatt jelenleg nem tudjuk ital rendelésed házhozszállítani.

You have Successfully Subscribed!

SORRY...

For technical reasons, we are not currently able to deliver your drink order.

You have Successfully Subscribed!

A kosarad jelenleg üres.

TOVÁBB AZ ITAL RENDELÉSHEZ